tisdag 2 september 2008

Murning

2 spetember

Det höstar på Aspö. Badtempen är inte så inbjudande, men det har faktiskt blivit flera bad under helgen...ändå.
Birger Andersson, Lyckeby murningsarbeten har varit ute hos mig och tittat på grunden. Jag känner Birger och jobbar vanligtvis tillsammans med honom när jag murar upp mina utsmyckningar och Birger kände också Mats. Han är snäll och ställer upp och murar lecablock på syllen i tre skift åt mig. Det blir en helg framöver och han behöver då hjälp av några vänner att hantlanga mm.
Olle Sjösäter och Henrik Johnsson kommer att hjälpa till med det och Annicka Sigurdsson fixar käket.
Lars Fischer som ordnar alla papper och dessutom ser till att konstruktionen är som den ska kommer snart ut och har ett möte med mig inför murningen.
Efter ett mycket genomtänkt mail av Olle ska jag ta hjälp av en snickare och beräkna vad som går åt i bygget och vad vi behöver få in de närmsta månaderna. Därefter kommer en lista ut på bloggen. Och det är så sant att vet man bara vad och hur mycket som behövs av varje är det lite enklare! Återkommer med detta.

/Anna

Inga kommentarer: